سلامتی

الگوی صحیح خوابیدن برای جلوگیری از کمر درد | تغذیه سالم

الگوی درست خوابیدن واسه جلوگیری از کمر درد

الگوی درست خوابیدن واسه جلوگیری از کمر درد

درمان کمر درد و درد مفاصل در اثر چگونگی خوابیدن افراد

. هم اینکه چگونگی خوابیدن تاثیر زیادی روی کمر درد فعلی مریض داره. خواب خوب می تونه اونو کاهش داده و خواب بد می تونه باعث درد و کلافگی شما در طول روز بعد شه. در بعضی موارد حادتر این احتمال هست که به خاطر الگوی اشتباه خوابیدن درزمان شب کمر دردای شدید به سراغ شما بیاد و باعث شه تموم شب شما رو بیدار نگه داره.

حالت عادی خوابیدن افراد می تونه باعث ایجاد کمر درد شه. هم اینکه چگونگی خوابیدن تاثیر زیادی روی کمر درد فعلی مریض داره. خواب خوب می تونه اونو کاهش داده و خواب بد می تونه باعث درد و کلافگی شما در طول روز بعد شه. در بعضی موارد حادتر این احتمال هست که به خاطر الگوی اشتباه خوابیدن درزمان شب کمر دردای شدید به سراغ شما بیاد و باعث شه تموم شب شما رو بیدار نگه داره.

-تلاش کنین در وضعیتی بخوابین که قوسهای طبیعی ستون فقراتتون حفظ گردند.

– از تشک سفت استفاده کنین. تشکی که فرو رفتگی داشته و به اصطــلاح شکم داده استفاده نکنین. اگه لازم بود زیر تشک یه تخته بذارین.

– بالش همونطور که تکیه گاه واسه سر شماس بـرای گردن هم باید تکیه گاه جفت و جور آورد.

– هنگام برخاستن از روی تختخواب با کمک دستها بلند شده و نـاگـهـان از نـاحـیه کمر خم نشید.

در این مقاله تلاش شده ۳ الگوی درست خوابیدن که باعث جلوگیری از درد در مفاصل می شه پیشنهاد شه.

الگوی اول

الگوی درست خوابیدن که باعث جلوگیری از درد در مفاصل می شه

بهترین و عادی ترین مدل خوابیدن خوابیدن به پهلوه.طوری که پاها و باسن تو یه جهت قرار گرفته و پاها از زانو خم شه.در این وضعیت چون پای فوقانی به جایی تکیه نداره در بین خواب ،پای فوقانی تمایل به چرخش و پیدا کردن فضای راحتی روی تشک داره همین حرکات پا باعث می شه که ستون فقرات تحت فشار قرار گیرد و در دراز مدت باعث درد در کمر شه.واسه رفع این مشکل یه عدد بالش بین زانوا و ران بذارین.

الگوی دوم

الگوی درست خوابیدن که باعث جلوگیری از درد در مفاصل می شه

اگه عادت به خوابیدن روی پشت خود دارین یه عدد بالش زیر زانوای خود بذارین.این حرکت باعث می شه که شکل طبیعی بدن شما حفظ شه.در بعضی افراد واسه اینکه حالت طبیعی بدن حفظ شه شاید نیاز باشه که یه هوله نازک زیر گودی کمر قرار گیرد هم اینکه حتما از بالش استفاده کنین.این حالت واسه آدمایی که کمر درد دارن پیشنهاد می شه.

الگوی سوم

الگوی درست خوابیدن که باعث جلوگیری از درد در مفاصل می شه

خوابیدن روی شکم می تونه باعث بروز صدماتی واسه کمر شما شه.اگه شما نمی تونین به حالت دیگری بخوابین واسه کاهش فشار روی کمر خود یه عدد بالش زیر لگن و شکم خود بذارین. در صورتی از بالش استفاده کنین که مطمئن شید فشاری به کمر شما وارد نمی شه اگه به وسیله بالش احساس درد و فشار در کمر خود کردین خوابیدن بدون بالش رو امتحان کنین.

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *